Categorieën
INFO Flits Nieuws

INFO Flits maart 2022

Graag je aandacht voor een aantal actuele onderwerpen, t.w. Oekraïne, Collectieve inkoop zonnepanelen, Groenwerkdag op 19 maart en Bewonersavonden Nobelkwartier en Marie Curie.

Samen voor Oekraïne

Gemeente De Bilt vraagt inwoners om initiatieven om vluchtelingen uit Oekraïne te helpen te melden bij de gemeente. Ook initiatieven om vluchtelingen op te nemen. De gemeente heeft een verantwoordelijkheid om zorg te dragen voor medische hulp, onderwijs, financiële bijdrage, etc. Ook kan de gemeente helpen met inschakelen van tolken, etc. Daarom het verzoek om initiatieven te melden via:

Collectieve inkoop zonnepanelen van start

Naar aanleiding van een online bewonersbijeenkomst eind vorig jaar, heeft een werkgroep van bewoners zich gebogen over de mogelijkheid om gezamenlijk zonnepanelen in te kopen. Onlangs hebben wij u per e-mail geïnformeerd over de twee aanbieders die we hebben geselecteerd, en waarmee we afspraken hebben gemaakt over korting voor onze buurt. Mocht u naar aanleiding van onze e-mail nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen. Je kunt ons ook bellen of even langslopen. Dat kan bij Jerien den Blanken, Marie Curieweg 46, 06-40407590, of bij Rolf Schipper, Marie Curieweg 16, 06-13578303.

Groenwerkdag Marie Curieweg op zaterdag 19 maart

Zaterdag 19 maart organiseren we op het plein en rondom de speeltuin aan de Marie Curieweg weer de grote voorjaarsschoonmaak, in samenwerking met Plog It Up De Bilt.
Vanaf 9.30 uur is iedereen welkom die even tijd heeft om te helpen met snoeien, onkruid weghalen, de moestuin op orde brengen en andere opruim- en groenwerkzaamheden. We starten met koffie en wat lekkers, vanaf 10 uur gaan we echt aan de gang. De eindtijd zal ergens rond 13 uur zijn. Wil je je eigen tuingereedschap meenemen?
Zo kunnen we weer opgeruimd samen een vrolijk, gezellig en bloemenrijk seizoen in! Namens de groencommissie Marie Curieweg, Danielle Ooteman, Ralph Buncheweg 5.

Bewonersavonden over Bouwplannen Nobelkwartier en Marie Curieweg

Op 21 februari sprak de projectgroep met omwonenden van de gymzaal Marie Curieweg over de bouwplannen. Op 23 februari sprak de projectgroep met bewoners van het Henri Dunantplein over de bouwplannen aan het plein. Wij delen de verslagen met je zodat je op de hoogte bent van de ontwikkelingen. De verslagen vind je in de bijlagen beginnend met MC resp. HD.

HD – Bomen Henri Dunantplein

HD – Presentatie sessie bewoners 23 feb